Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

ΚΟΡΙΤΣΙ ΑΠΟ ΜΑΡΜΑΡΟ



Είναι τρία τα σχοινιά.
Το πρώτο σαν φίδι τυλιγμένο ένα κορίτσι έχει αγκαλιά.
Σ ένα δωμάτιο θλιμμένο.
Μια κάμαρη βουβή, στεγάζει τόσα μυστικά
κι ένα απ αυτά, χιλιοειπωμένο.
Σαν δώρο το κορίτσι κι η αλυσίδα φιόγκος.
Θυσία θα την προσφέρουν στου παραθύρου της τα γκρίζα σκηνικά.
Στην συνουσία την ανούσια του κόσμου του ματαιωμένου.
Πόση ματαίωση χωρά, σε μια μονάχα προσφορά;
Ένα κορίτσι από μάρμαρο, καλογυαλισμένο,
μ ένα χαμόγελο αχνό που κάπου κάπου ξεψυχά
και πέφτει εύθραυστο και γυάλινο, στο πάτωμα το σκοροφαγωμένο.

Είναι τρία τα σχοινιά.
Το δεύτερο, ένα κιβώτιο για γράμματα στο ύψος του κρατά.
Μια πύλη για τα θαύματα, εκείνα τα πολύχρωμα, τα δήθεν φτερωτά.
Και στέκει το στόμιο αχανές, για λίγο χάδι πως πεινά,
όταν το θαύμα δεν το θρέφεις σε καταπίνει σιωπηλά.
Μια κατάρα κατοικίδια, που μαθαίνεις να εκτρέφεις,
με γράμματα παραίτησης.
Δίχως γραμματόσημο δεν πάνε πουθενά.
Πως να ταξιδέψουν, δίχως τέλη, τα ατελή,
εκείνα που έμειναν μισά;

Είναι τρία τα σχοινιά
Το τρίτο μια ανεμόσκαλα σφίγγει αγκαλιά.
Μια απατηλή δεινότητα και πως κανείς να την ανέβει,
όταν ο άνεμος συνέχεια αλυχτά;
Πως στερεώνεις τα μετέωρα;
Σαν εκκρεμές απρόσιτο η σκάλα λάμπει σιωπηλά.
Μόνη διέξοδος, μα στέκει μακριά.
Λίγο πιο κει,
ένα κορίτσι από μάρμαρο,
μ ένα σχοινί που επιτρέπει,
μόνο ένα βήμα τη φορά.

Είναι τρία τα σχοινιά.
Κι είναι ραμμένα στο ύψος του δωματίου, στα μέτρα του κόσμου τους.


Αγγελική

3 σχόλια:

  1. Αγγελική μου, ποιήτρια, σου οφείλω μια συγγνώμη και θα την καταθέσω δημοσίως:

    Σου ζητώ συγγνώμη που σε 'ξέχασα' και ξέρω πως αυτή την συγγνώμη την χρωστώ και σε άλλους συνεργάτες της Στιχο-Μυθίας.. Μου στέλνετε στίχους σας και τους βλέπετε να ανεβαίνουν ημέρες ή και εβδομάδες μετά..

    Ο σημαντικότερος λόγος που συμβαίνει αυτό είναι αυτός: ότι η Στιχο-Μυθία ξεκίνησε σαν (συλλογικό) Ποτάμι κι έφτασε να είναι μία Θάλασσα (μέσα μας)..

    Τι εννοώ.. Ότι σχεδιάστηκε να είναι ένα βήμα για Νέους Στιχουργούς, αλλα πια δεν είναι αυτό - ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο αυτό..

    Είναι κοινός πια τόπος, νομίζω, πως οι Στίχοι, το Τραγούδι κι η Τέχνη ολόκληρη δεν μπορεί να μένει απαθής σε ό,τι συμβαίνει γύρω μας.. Αν το κάνει χάνει κάτι (κι όχι απλά κάτι, χάνει το πιο σημαντικό) νόημά της.. Έτσι κοντά στις δικές μας (εννοώ των νέων στιχουργών) αναζητήσεις, ξεφύτρωσε η ανάγκη να δεθούν οι Μύθοι μας με την στέρεα (ή απολύτως ρευστή, διαλέγετε) πραγματικότητα των καιρών μας.. Έτσι αργά αλλά σταθερά (και μάλιστα με ολονέν αυξανόμενους ρυθμούς) προέκυψαν τα αγαπημένα (μας) Τραγούδια, η Ποίηση (Ελληνική και Ξενόγλωσση), το Χιούμορ και η Κριτική Ματιά πάνω σε όλα αυτά που συμβαίνουν (και μας πληγώνουν) στις μέρες μας. .Πολλές από τις αναρτήσεις της Στιχο-Μυθίας προέρχονται από εσάς τους συνεργάτες της.. Καθημερινά λαμβάνω mails και προσπαθώ να διατηρήσω μία νοητή ευθεία γραμμή που να συνδέει αφ’ ενός την μία ανάρτηση με την άλλη, αφ’ ετέρου τις προσωπικές μας αγωνίες με το σήμερα..

    Επίσης έχω και μία (κατά το δυνατόν) έγνοια.. Να μην αδικώ τους στίχους μας.. Γι’ αυτό φροντίζω η κυριότερη ανάρτηση της ημέρας να είναι ένα ποίημα Νέου Στιχουργού.. Εν τούτοις (άνθρωπος είμαι κι εγώ..) μέσα σ’ αυτόν τον όμορφο ορυμαγδό των καθημερινών αναρτήσεων, μου συμβαίνει, κάποιες φορές, να ‘χάνω την μπάλα’! Και να ξεχνάω.. (Άτιμο πρόωρο Αλτσχάϊμερ!)

    Υπόσχομαι πως το καλοκαίρι που θα έχω χρόνο θα δημιουργήσω ένα δεύτερο blog που θα είναι αποκλειστικά το Καταφύγιο Νέων Δημιουργών.. Μέχρι τότε, αγαπημένοι συνεργάτες της Στιχο-Μυθίας, ζητώ την κατανόησή σας..

    Όσο για σένα Αγγελική μου, ξέρω ότι την συγγνώμη μου την κάνεις, από καρδιάς, δεκτή.. Όχι τόσο επειδή την αξίζω, όσο γιατί είσαι ένας τόσο γλυκός άνθρωπος..

    (Το Ποίημά σου δεν μπαίνω καν στον κόπο να το σχολιάσω..: είναι απλά Υπέροχο, όπως όλα όσα μας έχεις ως τώρα στείλει..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. υπέροχο, πράγματι, το ποίημα της Αγγελικής! μπράβο της!

    καλή σου νύχτα Γιώργο μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ ΛΥΧΝΕ ΚΑΙΟΜΕΝΕ

    Καλή σου νύχτα Βίκυ μου.. Δεν μείναν και πολλά να γεμίζουν την ψυχή μας.. Η ποίηση, η αγάπη και.. τι άλλο..; Αυτά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή