Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Ήρθε η ώρα σου!...


Ήρθε η ώρα σου Ελλάδα μου προχώρα...!


Η χούντα έπεσε και βγήκανε στον δρόμο
Για να απλώσουνε τα όνειρα ξανά
Όλοι μοιραίοι, όλοι κόκκινοι κι ωραίοι
‘δεν θα περάσει ο φασισμός!’ κι άλλα τινά…

Το ’80 ήρθε η Αλλαγή – άλλαξαν ρούχα
Γραβάτες πράσινες φορέσανε λαμέ
έγινες trendy σοσιαλιστή λεβέντη
Έγινε Porsche η παλιά σου Chevrolet

‘Ήρθε η ώρα σου Ελλάδα μου προχώρα’
όλοι σου φώναζαν, ‘με βια και με σπαθί!’
και εσύ βάδιζες μπροστά καμαρωτή
δεν ήταν Μάγοι ήταν εχθροί κι ας φέρναν δώρα…


Το ’90 όλοι αισιόδοξοι, γαλάζιοι
το τρένο σφύριζε – σφυρίζανε κι αυτοί
γίνανε Ευρώπη και χουφτώνανε μια Πόπη
χρηματιστήριο και τσόντα κι αρπαχτή.

Το 2000 έχουν χάσει πια την μπάλα
χρυσά μετάλλια, ευρώ  κι όλοι ντοπέ
Ολυμπιάδα – όλη η γη μία Ελλάδα
ούτε που σκέφτηκαν πως όλα είναι σικέ.

‘Ήρθε η ώρα σου Ελλάδα μου προχώρα’
όλοι σου φώναζαν, ‘με βια και με σπαθί!’
και εσύ βάδιζες μπροστά καμαρωτή
κι όλο μοστράριζες των Δαναών τα δώρα…


Σε βλέπω τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
σαν ζαλισμένη μες στης πόλης το μπετόν
πουλάς και πάλι τα αρχαία σου τα κάλλη
ψάχνεις να φας μέσα σε κάδους σκουπιδιών

Γιατί ήρθε η ώα που εδώ πληρώνονται όλα
κι εσύ που βάδιζες μπροστά καμαρωτή
την αρχοντιά σου τώρα βγάζεις στο σφυρί
πόρνη και μάνα μου, αδέσποτή μου χώρα…



Μιχαήλ Αδάμ

(Σημ.: Ο στίχος δεν διατίθεται για μελοποίηση!)



1 σχόλιο:

  1. Όλη η αλήθεια για τις τελευταίες δεκαετίες και την σημερινή μας κατάντια δοσμένη έξοχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή