Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Άνευ όρων (Το φιλί)


Μες στου χορού την αγκαλιά
στης ζάλης την ανεμελιά
άνοιξα αυτόν το χάρτη
που φανερώνει τους λωτούς
αχ, στην αφή τους πιο γνωστούς
ως την άγονη Σπάρτη.




Κι είδα Θεό από πηλό
να φτιάχνει κόσμους στο βυθό
νέα φωτιά ν΄ απλώνει
Κι αν γράφουν οι Ευαγγελιστές
για αγάπη με περικοπές
να μην τους ανταμώνει




Refrain:
Το φιλί , αχ το φιλί , να το κερνάς
και να μην το δανείζεις
ν΄ απλωθεί μέσα στη νύχτα η καρδιά
χωρίς να την ορίζεις




Στου άστρου σου μπήκα την τροχιά
κι έστρωσα σώμα κι ερημιά
κρουστή να περπατήσεις
στα βήματά σου ν΄ αντηχεί
της απειλής η συνταγή
όλους να μας μεθύσεις.




Όσοι αρκεστήκανε νωρίς
κι όσοι δοθήκανε χωρίς
να γίνει αυτό ψυχή τους
δεν έχω κάτι να τους πω
τα βήματά σου απόψε ας βρω
ν΄ αντέξω τη ζωή τους...


Στους στίχους αυτούς ο συνθέτης Κώστας Κατερτζής έχει χτίσει ένα καταπληκτικό ζεϊμπέκικο - και τον ευχαριστώ πολύ γι' αυτό..

Γιώργος Γκρίλης

23 σχόλια:

  1. Στιχο-μυθία λοιπόν.... όπως λέμε παρα-μυθία... σαν τρόπος να απεκδύεσαι τον μανδύα της πραγματικότητας. Ή να την ντύνεις για να φαίνεται ομορφότερη.

    Όμορφοι στίχοι.

    καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αφού ένα μέρος του το έκανες σχόλιο στη meggie, δίνοντας με στίχους την ωραιότερη απάντηση σε όλα τα ερωτήματα, είναι πολύ να σου ζητήσω το "άνευ όρων" μελοποιημένο;
    Εγώ βλέπεις δεν γράφω στίχους, μα σιγά σιγά μαθαίνω να τους "διαβάζω".

    Σ'ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τυχαια βήματα που οδηγούν παντα στην ίδια αμμουδια?...

    Δε νομίζω.....

    Η καρδιά ξέρει....παντα ξέρει και δεν ξεγελιέται με τίποτα...

    Τα φιλιά μου.....παιχνίδια στην άμμο.... στη γνώριμη παντα παραλία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η ζωή των ερωτευμένων ήταν πάντα άνευ ορίων. Σαν το φιλί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. εσύ που ξέρεις απ'αυτά
    και με μεθάς με μια ματιά
    να περπατάς στα βήματά μου άνευ όρων...
    χίλια φιλιά να με φιλάς
    και άλλα χίλια να μου πίνεις
    και μόνο με τα επόμενα
    τα πρώτα να προδίδεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άνευ όρων, γράφε Γιώργο, γράφε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Θεός απο πηλό μ έστειλε!!!! Να μας κερνάς λοιπόν στίχους!!!! Στην υγειά σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γιώργο πάρα πολύ όμροφο!

    Διάλεξα αυτό:

    "Κι είδα Θεό από πηλό
    να φτιάχνει κόσμους στο βυθό
    νέα φωτιά ν΄ απλώνει
    Κι αν γράφουν οι Ευαγγελιστές
    για αγάπη με περικοπές
    να μην τους ανταμώνει"

    Καλό απόγευμα
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε μου, όμορφοι πολύ οι στίχοι σου!

    Το φιλί , αχ το φιλί , να το κερνάς
    και να μην το δανείζεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δήμητρα (φυσικένια)

    Η αληθινή παρηγορία είναι το φιλί.. Αρκεί να είναι ατσιγκούνευτο.. κι αληθινό..

    Την αγάπη μου.. ατσιγκούνευτη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. meggie

    Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.. Θα 'θελα να το αναρτήσω μελοποιημένο - και υπόσχομαι να το κάνω μόλις το αποκτήσω κι εγώ σε μια ικανοποιητική ηχογράφηση.. Κώστα μας ακούς..;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ~reflection~

    Όπου τα βήματά μας μας οδηγούν στα ίδια χνάρια δεν ρωτάμε.. Κερνάμε αγκαλιές..

    Την αγάπη μου.. κερασμένη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γουΐκα

    Πάντα άνευ ορίων.. Αλλιώς δεν αξίζει να τη ζούμε.. Ούτε να την τραγουδάμε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμε

    Παρακολουθώ τα βήματά σου.. κι εκστασιάζομαι.. Να μην προδοθείς ποτέ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΑΝΑΤΟΛΗ

    γράφω ψυχή μου όσο μπορώ.. Εσύ.. μαγειρεύεις; Στιφάδο μου μυρίζει απόψε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ποιώ-ελένη

    Η ομορφιά, κατά πως λεν κι οι Χαϊνηδες, βρίσκεται στα μάτια που κοιτούν.. δευτερευόντως στο τοπίο.. Σε ευχαριστώ πολύ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Λέττη μου

    Εσένα πάντα ένας καλός Θεός σε στέλνει.. Όλα κερασμένα.. Στην υγειά μας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βάσσια

    Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.. Πολύ χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω.. Μου 'λειψες τολμώ να πω..

    Ο Θεός χαρίζει την αγάπη αδιαίρετη - έτσι νομίζω.. Εμείς την τεμαχίζουμε, για να την προσφέρουμε κατά το δοκούν - με κυμαινόμενο επιτόκιο.. Κάπως έτσι εκκολάφθηκε η τεχνητή κατάρα των spreads..

    Πότε άραγε θα ξαναθυμηθούμε ότι το μόνο αληθινό μας κέρδος βρίσκεται στο (ολόψυχο) δόσιμό μας..;

    Την αγάπη μου.. χωρίς περικοπές..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. kalio μου

    Ο έρωτας κι η σάτυρα όρια δεν γνωρίζουν..

    Το ξέρεις και το ξέρουμε καλά..

    Να κερνάμε με τους στίχους μας φιλιά κι εσείς με το πενάκι σας το γέλιο..

    Την αγάπη μου.. κι ένα χαμόγελο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα Μαρία μου.. Καλημέρα μ' ένα φιλί..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @@...Μeggie μου...

    Ξερεις με σενα την λιγολογη...
    Ψαχνω μολις.... ΣΗΚΩΣΕΙΣ ΜΑΤΙΑ...

    τις χρωστικες...ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ!!!

    ΝΑ ΕΤΣΙ ΑΙΣΘΑΝΘΗΚΑ...και το ειπα....

    ευχαριστιες

    ΑπάντησηΔιαγραφή